Pages

Sunday 24 March 2013

Kenangan o kenangan

bila terbaca blog kawan-kawan.... teringat satu kisah masa dengan kawan-kawan kat sekolah menengah....
kisah yang pada asalnya bercerita pasal bla bla dan biasala bila borak kosong pastinya akan terus divert ke topik2 lain....

jadi nak dijadikan cerita, waktu tu pengajar x masuk, ada meeting.... jadi macam biasa lepak-lepak la kat meja kawan.... byk topik yang dibualkan, sampai pada satu tahap, bercerita la kami tentang satu topik iaitu pekerjaan ayah kawan saya yang bkerja sebagai polis.....

kawan saya tu gtau yang ayah dia kena tugas di sempadan.... n term yang diguna utk explain pasal tu adalah PORU.... dan dengan tiba-tiba tanpa bagi salam.... saya terus mencelah, "eh, jauh jugak dia bekerja, N?" semua yang join waktu tu macam blur, akibat dr pertanyaan yang x kena mengena... kawan saya pun tanya, "kenapa???"... saya pun jawab la, "kan di Peru??? x ke jauh nya tempat tu???" terus semua yang ada kat situ ketawa..... malu giler.... tp biasa la kalau nak cover ketawa je la... hihihi.....

jadi kalau kawan bercakap tu dgr2 la.... bila teringat benda tu, it's one of the best moment with friends..... hehehe.....

nanti la kalau ada apa g talk2 kemudian....

No comments:

Post a Comment